Dojenje je IN!

utorak, 21. kolovoza 2012.


Sad već davne 1989. godine UNICEF i Svjetska zdravstvena organizacija (SZO) su prihvatili "Deset koraka do uspješnog dojenja", a 1991. godine donesena je "Deklaracija Innocenti o zaštiti, poticanju i promicanju dojenja", kao odgovor na sve očitiji agresivni prodor proizvođača mliječne formule koji je kroz niz godina doveo do drastičnog smanjenja dojenja u cijelom svijetu. Ovakva situacija uticala je i na usvajanje i kreiranje Međunarodnog Kodeksa za zabranu reklamiranja adaptirane mliječne forumle, koji je danas ugrađen u zakonodavstvo većine evropskih država.

Ali ova situacija izrodila je još nešto: 1992 godine prvi put je obilejžena Svjetska sedmica dojenja. Danas, sedmicu dojenja u periodu od 1. do 7. avgusta obilježava preko 120 svjetskih zemalja. 

Počev od 2001 godine, a zahvaljujući angažmanu Udruženja za unaprjeđenje dojenja IBFAN BIH i UNICEFa Svjetska sedmica dojenja obilježava se i u Bosni i Hercegovini.

Ove godine udruženje DjeCa u saradnji sa forumima i portalima širom BiH organizuje po prvi put kampanju u okviru manifestacije obilježavanja sedmice dojenja pod nazivom Dojenje je In-zajedno do cilja.

Ovoj kampanji su se do sada priključili Centar Fenix iz Sanskog Mosta, portal ringeraja.ba, portal gugu.ba, portal zenicaonline.ba, forum bh mama.org, forum bebano.com. Medijski pokrovitelj kampanje i manifestacije su Televizija Sarajevo i portal Sarajevo-x.com. 

Tema ove svjetske sedmice dojenja je "Dojenje na babyfriendly način", i pod ovim nazivom će se obilježiti u cijelom svijetu.

Zašto je važna promocija dojenja, pitanje je koje će većina ljudi postaviti. S obzirom da smo sisari, da je to logičan i prirodan redoslijed stvari nakon poroda.

Gotovo svaka majka koja je rodila prirodnim putem, bez korištenja medikamenata, invazivnih zahvata i koja je unutar prvog sata od rođenja djeteta dobila mogućnost za prvi podoj ima osnovanu predispoziciju da može dojiti (prema SZO 95% majki na svijetu mogu dojiti).

Ipak, u našoj zemlji, to se ne događa. prema podacima UNICEFa, svega 5% majki u našoj zemlji doji. Razlog tome je nedovoljna podrška zajednice, nepostojanje sistema blagovremene podrške od strane institucija, te do sada nepostojanje i bilo kakvih grupa potpore koje rade na principu majke majkama. 
Pored ovog, važan razlog je agresivan marketing kojim nas zatrpavaju proizvođači mliječne formule.
Zbog toga je promocija izuzetno važna, da bi zajednica postala podjednako svjesna kako važnosti dojenja tako i važnosti pravovremene i tačne podrške. 



Udruženje Djeca

Nema komentara :

Objavi komentar

Post Ads (Documentation Required)

Author Info (Documentation Required)

 
BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS