Da li je vaše dijete manipulativno?

četvrtak, 5. travnja 2018.

Jutros uz kafu raspravljam sa sestrom o problemu kojeg primjećujem u Leonovom ponašanju. On je zdrav i prav dječak od 5 godina koji još uvijek ima potrebu da mu ja navlačim čarapice iako je potpuno sposoban da to sam uradi. Pretražujući sinoć članke o odgoju nailazila sam na pojmove kao što su lijenost pa čak i manipulativnost. Moja sestra je sva moja zapažanja kratko prokomentarisala da to treba samo "izdegenečit", tipično balkanski. Sreća ili nesreća je da sam Leonova mama upravo ja pa sam odlučila dublje zaći u taj problem.

Kao što vjerovatno svi znate ja sam ona mama koja je napravila mikro svemir u ova četiri zida za svog sina jer svijet i okolnosti koje nas čekaju izvan tog našeg svemira su više nego što jedan petogodišnjak može da podnese. U toj mojoj potrebi da ga zaštitim od tih okolnosti ja sam pokušala u ovom našem mikro svemiru stvoriti sigurnu i nježnu sredinu. Pokušala sam na što više njegovih zahtjeva odgovarati sa DA. I stvarno, kada stvari funkcioniraju lijepo, kada ste odmorni, smireni, lako je na dječje zahtjeve odgovarati cvrkutavim DA. Vjerujem da je to snažan alat uz pomoć kojeg vašoj djeci stavljate do znanja da su vam dragocjena i da se njihov glas čuje. Na ovaj način gradite povjerenje jer vaša djeca shvaćaju da čete uvijek biti tu za njih. 

Ali kako se postaviti kada stvari i ne idu tim savršenim tokom po scenariju iz knjiga psihologije?
Šta ako vas se desi dan kada ste stvarno iscrpljeni, nervozni i kada je vaša fizička i emotivna snaga na rezervi? Tim danima ja često dobijem prkos, neposluh, agresivno ponašanje od Leona i tada je stvarno teško biti tu za njega kada od mene traži da uradim nešto što on može da uradi sam.
Porazno priznajem, takva iscrpljena, da on možda to i ne zaslužuje. 
I razumijem i sebe. Nije uvijek lako. I nisam svemoguća mama. Ali zato jesam svjesna mama koja sebi da prostor i vrijeme da te emocije reflektuje. 

Svako jutro, kada nemamo mnogo vremena da krenemo iz kuće, Leon od mene traži da mu navučem te čarapice i patike iako i on sam zna to da uradi. Šta ako nije problem u tim čarapicama?
Kada vaša djeca od vas traže stvari koje su savršeno sposobna da urade sami, vjerujem da se tu dešava mnogo više stvari od samo lijenosti i manipulacije. Vjerujem da je to njihov način da se povežu sa nama i da nam kažu "Trebam te, budi mi bliže". 
Kada bi nam to na glas izgovorili doveli bi se u ranjivu situaciju gdje je rizik od odbijanja prevelik i zato se fokusiraju na nešto površno kao što je oblačenje čarapica. 
Ovakvi zahtjevi uvijek dolaze poslije nekih stresnih događaja ili emocija koje nisu najbolje savladali. 
Na neki način vaše dijete vas pita "Da li me i dalje voliš, hoćeš li i dalje biti tu za mene?"
Kada to sagledate iz ove perspektive bit će vam lakše proći kroz navedene situacije.

Vjerujem da kada bi mogli sagledati te dječije zahtjeve kao potrebu za konekcijom, a ne kao manipulativne igrice moći, mi bi smo mogli stvoriti veze sa našom djecom temeljene na povjerenju.

ZAPAMTITE: Vi i vaša djeca ste u istom timu. Odgoj nije borba roditelj vs. dijete. 

Nema komentara :

Objavi komentar

Post Ads (Documentation Required)

Author Info (Documentation Required)

 
BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS